Стратегічні комунікації як складова інформаційно-медійної компоненти

Автор
Роман Поронюк, Ольга Гапаєва
DOI
10.33402/nd.2024-12-245-253
Анотація

Досліджено діяльність стратегічних комунікацій у військовій сфері в особливий період – до початку повномасштабної російсько-української війни та в теперішній час. Відображено історичний процес формування та трансформації системи стратегічних комунікацій у військовій сфері як складової національної системи стратегічних комунікацій України. Детально розглянуто основні завдання та функції стратегічних комунікацій у структурах Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних сил України (ЗСУ), які полягають у координації діяльності суб’єктів стратегічних комунікацій та імплементації стандартів НАТО на тлі сучасних інформаційних викликів і загроз.

До наукового обігу вперше введено поняття «інформаційно-медійна компонента Збройних Сил України» – військові засоби масової інформації, пресслужби, Центри моніторингу інформаційного простору, окремі підрозділи Сил спеціальних операцій, які автори об’єднують за функційною (комунікаційною) ознакою. Досліджено особливості стратегічних комунікацій у якості її складової.

Проаналізовано нормативні документи, які регламентують комунікаційну діяльність Міністерства оборони України, Генерального штабу Збройних сил України й українського суспільства. Особливу увагу зосереджено на змістовій складовій розпорядчої документації, яка визначає діяльність усіх структур Міністерства оборони України, що здійснюють інформаційну діяльність. Зазначено, що водночас одержані результати дають підстави стверджувати, що через відсутність чіткого розподілу обов’язків між усіма елементами інформаційно-медійної компоненти ЗСУ спостерігається виконання функцій, що дублюються, зокрема в моніторинговій і комунікаційній діяльності. Сформульовано пропозиції щодо удосконалення нормативної бази та визначення кола завдань кожному суб’єкту інформаційно-медійної компоненти ЗСУ.

Ключові слова
стратегічні комунікації, зв’язки з громадськістю, ЗМІ, медіа, інформаційні війни, гібридна війна.
Повний текст
Завантажити оригінал
Author
Roman PORONYUK, Olha GAPEYEVA
DOI
10.33402/nd.2024-12-245-253
Annotation

The paper analyzes the historical development and transformation of the strategic communications system in the military sphere during a special period, focusing on its roles and activities leading up to the onset of the full-scale Russian-Ukrainian war. This study examines in detail the functions and tasks of strategic communications of the Ministry of Defense of Ukraine and the General Staff of the Armed Forces of Ukraine, which include coordination of strategic communications entities, system development in accordance with NATO standards, and adaptation to modern information challenges and threats.

Special attention is paid to the role of strategic communications units directly in the formation of strategic communications policy in the system of the Ministry of Defense and the General Staff of the Armed Forces of Ukraine. This scientific article examines how this structure of strategic communications affects the provision of effective planning and implementation of tasks to increase the country's defense capabilities in the conditions of modern information challenges.

Regulatory documents regulating the communication activities of the Ministry of Defense of Ukraine, the General Staff of the Armed Forces of Ukraine and Ukrainian society were analyzed. In this article, special attention is paid to the regulatory documentation that regulates the activities of all structures of the Ministry of Defense of Ukraine that carry out information activities. For the first time, the concept of «information and media component of the Armed Forces of Ukraine» was introduced into scientific circulation, and the peculiarities of strategic communications as its component were investigated.

In general, this scientific article reflects the process of forming a strategic communications system in the Ministry of Defense of Ukraine and the General Staff of the Armed Forces of Ukraine, notes the successes achieved and determines the prospects for the development of this important industry in the context of modern challenges and threats.

Keywords
strategic communications, public relations, mass media, media, information warfare, hybrid warfare.
Оголошення:
Новини:

Олександра Киричук виступила з доповіддю «Творець державного Гімну України Михайло Вербицький (до 210-ї річниці від дня народження)»

20 березня 2025 р. на засіданні Вченої ради Інституту українознавства ім. І. Крип'якевича НАНУ із доповіддю «Творець державного Гімну України Михайло Вербицький (до 210-ї річниці від дня народження)» виступила к.і.н., заступник директора Львівського музею історії релігії, ст.н.с. відділу нової історії України Інституту українознавства ім. І. Крип'якевича НАНУ Киричук Олександра Степанівна.

19 березня 2025 р Мовознавча комісія НТШ провела відкрите засідання в рамках XXXVI Березневої сесії НТШ

У Дзеркальній залі Львівського національного університету імені Івана Франка 19 березня 2025 р Мовознавча комісія НТШ провела відкрите засідання в рамках XXXVI Березневої сесії НТШ.